niedziela, 29 maja 2011

Czekoladowe ciasto z Colą.

Obudziłam się wczoraj z ochotą na kucharzenie. Szybko przejrzałam zasoby spożywcze zachomikowane w kuchni i stwierdziłam, że będzie ciasto. Dawno temu u Arabeski znalazłam przepis na czekoladowe ciasto z dodatkiem coli i bardzo mnie ono zaintrygowało. I muszę przyznać, że od tego czasu to moje ulubione ciasto czekoladowe. Jest bardzo puszyste, wilgotne, mocno czekoladowe i dosłownie rozpływa się w ustach. A w dodatku cudownie pachnie - mama, wracając z zakupów, poczuła jego zapach już na klatce schodowej. Oryginalny przepis pochodzi z książki Jamesa Martina pt. "Desserts". Piekę go zawsze z półtorej porcji (i takie proporcje podaję) - wtedy wyrasta wysokie i zgrabne.

Składniki:
- 375 g mąki pszennej 
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia 
- 400 g cukru
- 5 łyżek gorzkiego kakao 
- szczypta soli 
- 1 opakowanie cukru wanilinowego 
- 350 g masła lub margaryny
- 300 ml coca-coli 
- 120 ml mleka 
- 3 jajka

W jednej misce wymieszać suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, cukier, kakao, sól i cukier wanilinowy. Do drugiej wbić jajka, roztrzepać je, następnie dodać mleko, roztopione masło oraz coca-colę. Mokre składniki wlać do suchych i dokładnie wymieszać łyżką. 
Tortownicę o średnicy 24 cm wysmarować margaryną i wysypać bułką tartą. Wlać masę i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180ºC (termoobieg - ok. 165ºC). Piec ok. 50 minut, następnie nakryć folią aluminiową i piec jeszcze 20-30 minut - do tzw. suchego patyczka. Po przestudzeniu posypać cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.