niedziela, 29 stycznia 2012

Ciasto "Mleczna Kanapka"

Jakiś czas temu dorwałam w sklepie mleko w proszku w promocyjnej cenie. Nie wiem, co mnie skusiło do tego zakupu, bo przecież nie miałam pomysłu, co z tym mlekiem zrobić. Zaczęłam więc szukać w Internecie przepisów, które pomogłyby mi wykorzystać ten nietypowy w mojej kuchni produkt. I znalazłam! Ciasto "Mleczna Kanapka" (stąd) od razu mi się spodobało, bo uwielbiam sklepową mleczną kanapkę. Pomimo drobnych problemów z biszkoptem, ciasto wyszło fenomenalnie! Było naprawdę pyszne, choć bardzo słodkie. Ja w każdym razie jestem zachwycona. Zatem polecam!

Składniki na biszkopt:
- 6 jajek
- 3/4 szklanki cukru
- pół szklanki mąki pszennej
- pół szklanki mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 3 łyżki kakao 
- 2 łyżki oleju

Białka ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodać cukier, a gdy piana będzie sztywna - żółtka. Dodać olej i krótko zmiksować. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i kakao, wmieszać delikatnie do masy jajecznej.
Ciasto wylać do wyłożonej papierem do pieczenia formy o wymiarach 25 x 34 cm. Piec około 20 - 25 minut w temperaturze 170ºC, do tzw. suchego patyczka.

Składniki na masę:
- pół szklanki mleka
- 2 szklanki mleka w proszku ('niebieskiego', pełnego)
- 2/3 szklanki cukru
- 350 g masła
- 16 g cukru wanilinowego

Zwykłe mleko zagotować z cukrem i cukrem wanilinowym, odstawić do wystudzenia. Masło utrzeć, stopniowo dodając mleko. Następnie wsypać przesiane mleko w proszku i utrzeć na gładki krem.
Wystudzony biszkopt przekroić na dwa blaty, przełożyć masą.

Składniki na polewę czekoladową:
- 100 g gorzkiej lub mlecznej czekolady
- 70 g masła 

Masło i czekoladę rozpuścić w mikrofalówce lub kąpieli wodnej. Przestudzoną polewą równomiernie pokryć ciasto.
Przechowywać w lodówce, ale podawać w temperaturze pokojowej.

6 komentarzy:

  1. Parę razy już widziałam to ciasto i jestem pewna, że niedługo nastąpi ta chwila, w której zdecyduję się je zrobić;D Bo kusi niesamowicie! Bardzo ładnie wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
  2. tez je robiłam :) Dzieciom baaardzo smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też zwróciłam uwagę na te ciasto na blogu MW ale ty mnie Twoim postem przekonałaś! muszę je zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam je w planach :) a Tobie wyszła bardzo śliczna kosteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniałe!
    i naprawdę, pięknie wygląda. koniecznie zapisuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za przepis! Ciasto wyszło super! Dla mnie to spore osiągnięcie, bo nie jestem zbyt dobra w wypiekach, a teraz jako młoda mama chcę się nauczyć kucharzenia ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.