czwartek, 30 maja 2013

Trójkolorowa pianka-zebra

Taką piankę zrobiłam po raz pierwszy wieki temu, posiłkując się przepisem, który podarowała mi koleżanka. Nawet nie pamiętam, czy mi smakowała, ale chyba nie zrobiła wtedy na mnie większego wrażenia - zupełnie nie wiem czemu. Przypomniałam sobie o niej dopiero teraz, kiedy zostałam zasypana zapasem mleka skondensowanego - wygrałam konkurs i SM Gostyń podarowało mi całą paczkę wypełnioną ich produktami. :-)
Pianka jest naprawdę super. Delikatna, smaczna, a w dodatku tania, szybko się ją robi i świetnie się prezentuje. Spróbujcie!

Składniki:
- puszka mleka skondensowanego niesłodzonego
- 3 galaretki w różnych smakach i kolorach
- 3 szklanki wody
- tabliczka białej czekolady

Galaretki rozpuścić w osobnych miseczkach, każdą w szklance wrzącej wody. Odstawić do przestudzenia. Mleko skondensowane dobrze schłodzić (można umieścić na chwilę w zamrażalniku), następnie ubić mikserem na pianę. Pianę podzielić na 3 równe części, dodać chłodną, ale wciąż płynną galaretkę, zmiksować. Tortownicę o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Na środek wylać 3 łyżki pierwszego koloru, następnie na to trzy łyżki drugiego koloru i trzy łyżki trzeciego. Nakładać masy w ten sposób aż do ich wykończenia. Wstawić do lodówki aż do ścięcia.
Świetnie smakuje z wiórkami albo z polewą z białej czekolady (należy pamiętać, by wystudzić ją przed polaniem pianki).

54 komentarze:

  1. o jakiej pojemnosci to mleko skondensowane??z gory dziekuje za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puszka mleka ma 410 g, o ile pamiętam. Ale kartonik 500 g też się nada. :-)

      Usuń
    2. dziekuje bardzo

      Usuń
    3. Lepiej ją zrobić dzień wcześniej czy bezpośrednio kilka godzin przed podaniem?

      Usuń
  2. a jakich smaków galaretek użyłaś??:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbowałam nowych galaretek Winiary - pina colada, blue curacao i pink margerita, ale zdecydowanie bardziej polecam jakieś bardziej klasyczne smaki. Świetnie sprawdziłaby się cytryna, malina i np. szafirowa z Wodzisławia. :-)

      Usuń
    2. Dziękuję:) dziśbede robić:)

      Usuń
  3. super zapiszę sobie do zrobienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale cudo, napewno zrobię;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmmmniam toż to niebo w gębie...tak nazywam takie ciasta:-) dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  6. jak to genialne wygląda! jak patrzę na to piankowe ciasto to budzi się we mnie dziecko :D:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale śliczna pianka :) Widać że taka puszysta, delikatna... no i te kolorki, piękne pastelowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Baardzo kolorowy i wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. mam wielką słabość do kolorowych słodyczy ;) wszystko co tęczowe wzbudza mój zachwyt.

    OdpowiedzUsuń
  10. lekkie i pyszne, fantazyjna zeberka :) i pasuje do konkursu na moim blogu - zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  11. zrobię na pewno gdy będę miała dzieciaczki bo one to uwielbiają takie kolorowe rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł :) Moja mama w takiej formie robiła w pucharkach deser ale nie wyglądał tak ładnie bo był tylko jedno-dwu kolorowy na zasadzie warstw :) Świetny pomysł :) Już wydrukowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny! Na pewno zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie! Kolory mnie oczarowały :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda prześlicznie - te pastelowe kolory są naprawdę cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam dzisiaj, ale trochę mi niższe wyszło i zastanawiam się, dlaczego, a kolory z galaretek tradycyjnych (malinowa, cytrynowa i agrestowa) nie tak intensywne. Jednak smakuje cudnie. :]

    OdpowiedzUsuń
  17. A skąd ten niebieski kolor?

    OdpowiedzUsuń
  18. zrobiłam wczoraj - pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnio zrobiłam, bardzo fajny przepis, dziękuję ! Można go zobaczyć tutaj - http://slodkigrymas.blogspot.com/2013/06/kolorowa-pianka-zebra.html :)

    Pozdrawiam,
    Zosia

    OdpowiedzUsuń
  20. super przepis, wczoraj zrobiłam i wyszło smakowice. Prosimy więcej takich przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja też zrobię, wygląda przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zaraz zabieram się do roboty! Efekty pokaże na moim blogu. Mam nadzieję, że mi się uda, bo zrobiłaś mi taką cholerną ochotę! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. dziś dzień ojca... tata się pewnie ucieszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. nartudzilam sie i nameczylam. pianka wcale nie chciala sie ubic:/. ale jakos wyszlo. pyszne:). w kolorach rozowo(malinowo)-pomaranczowo(brzoskwiniowo)-zielonym(agrestowa) rowniez wyglada niesamowicie.

    OdpowiedzUsuń
  25. MAM PYTANIE! Czy puszka mloeka skondensowanego slodzonego też może być? Czy pianka wyjdzie zbyt slodka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swój próg słodkości, wolałabym jednak nie ryzykować efektu "miodziku". :-)

      Usuń
  26. czekam aż stężeje w lodówce,oby wyszło,wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ja zrobiłam w kolorach agrestowym wiśniowym i blue curacao :)

    OdpowiedzUsuń
  28. A u mnie dziś deszczowo i właśnie czekam na tęczę ale tę tęczę z lodówki :) użyłam galaretki gruszkowej, brzoskwiniowej i truskawkowej. Robiłam ta z 3 letnią córką więc pominęłam oddzielanie kolorów łyżką bo zeszłoby nam cały dzień ;))

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy uda się ono jako masa położona pomiędzy biszkopt polany białą czekoladą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej, powinno się udać! :-)

      Usuń
    2. W jakiej ilości wody rozpuścić galaretki?

      Usuń
  30. Czy mogę zastąpić czekolade białą, mleczną?

    OdpowiedzUsuń
  31. Całą tortownicę wykładamy papierem do pieczenia, czy tylko spód? :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Właśnie zrobiłam :) drugi raz właściwie już robię tą piankę, ale teraz zamiast papieru do pieczenia dałam folie aluminiową i chyba się rozerwała, spod tortownicy cieknie ;< . Mam nadzieję, że to nie przeszkodzi w tym żeby pianka się ładnie zsiadła.

    OdpowiedzUsuń
  33. jak zrobiliscie ta pianke jak mi nie wychodzi dalej jest jak by taka plynna

    OdpowiedzUsuń
  34. Idealńy przepis na tort dla 2 latka w przedszkolu to byl hit. Dziekuje Ania

    OdpowiedzUsuń
  35. To ciasto było największym delikatesem w moim dzieciństwie, na dodatek serwowane na moje urodziny :) dlatego mam do niego baardzo duży sentyment i uwielbiam !!!! Polecam wszystkim łasuchom :)

    OdpowiedzUsuń
  36. A czy ciasto wyjdzie jeśli mam tortownicę 24 cm? czy muszę wtedy zwiększyć proporcje? dziękuję z góry za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Trzy różne kolory, trzy różne smaki, super!

    OdpowiedzUsuń
  38. Czy galaretki rozpuścić z cukrem tylko w mniejszej ilości wody niż na opakowaniu czy bez cukru? Nie będzie wtedy zbyt mało słodkie skoro trzeba je dodać do mleka niesłodzonego?

    OdpowiedzUsuń
  39. 34 yr old Administrative Officer Allene Hegarty, hailing from Laurentiens enjoys watching movies like Mysterious Island and Playing musical instruments. Took a trip to Shark Bay and drives a Wrangler. witryna internetowa

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.