piątek, 5 kwietnia 2013

Zupa z serków topionych

Nie przepadam za rosołem, więc zawsze, kiedy w moim domu się go robi, ja wymyślam sobie jakieś inne potrawy na jego bazie. Najczęściej są to wariacje na temat kuskusu, tym razem jednak postanowiłam zaszaleć i zrobić zupę, która chodziła mi po głowie już od dawna. O zupie serowej z serków topionych usłyszałam już wiele lat temu od kolegi, ale nigdy jakoś nie udało mi się jej wykonać, aż w końcu zapomniałam, jaką recepturę on mi podał. Więc musiałam improwizować. Ale improwizacja wyszła super, więc się chwalę. ;-)

Składniki:
- pół cebuli
- 2 łyżki masła
- 500 ml bulionu
- 200 g serka topionego Emmentaler
- 200 ml śmietanki 30%
- kurkuma, gałka muszkatołowa, chilli, sól, pieprz
- 4 kromki chleba
- 4 łyżki masła
- szczypiorek lub zielona cebulka

Cebulę pokroić w drobną kostkę i zeszklić na maśle. Zalać bulionem, zagotować. Dodać pokrojony drobniej serek topiony, mieszać aż do rozpuszczenia. Dodać śmietankę, przyprawić kurkumą, chilli, świeżo startą gałką muszkatołową, solą i pieprzem. Chleb pokroić na kostki, podsmażyć na maśle, aż do uzyskania chrupiących grzanek. Podawać posypaną hojnie szczypiorkiem lub zieloną cebulką.

24 komentarze:

  1. Jedna z moich ulubionych! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ smakowicie wygląda! Robię podobną, uwielbiam ją :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ma przepiękny kolor!! Lubię, dawno nie jadłam ale może niebawem wznowię tradycję robienia zupy serkowej w moim domu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taką zupę to ja lubię, pyszna, serowa, kremowa :) a jeszcze bardziej lubię takie zachęcające do jedzenia zdjęcia :) Piękne!

    OdpowiedzUsuń
  5. a co zrobic z chili bo tam nie pisze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyć do przyprawienia zupy. ;-) W razie gdyby ktoś jeszcze miał takie wątpliwości, dopisałam w opisie. :-)

      Usuń
  6. Zrobiłam. Pychotka

    OdpowiedzUsuń
  7. a na ile to porcji przepis? nigdzie nie jest napisane

    OdpowiedzUsuń
  8. Niezbyt dietetyczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha! I pewnie dlatego bardzo smaczna. Od czasu do czasu nie zaszkodzi, byle z umiarem.. jak we wszystkim.

      Usuń
  9. kolejny już raz robię, od siebie dodaję białe winko, polecam bo pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zupa serowa z serków topionych to moja pierwsza zupa jaką zrobiłam ;) Uwielbiam :))

    OdpowiedzUsuń
  11. pyszna, ja dodaje jeszcze odrobinę startego grana padano albo dziugasa- polecam!

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda bardzo apetycznie a przepis brzmi niezwykle prosto. Wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszna, ja dodaję czosnku do cebulki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To i ja spróbuję zrobić jak tak wszyscy chwalą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Serio tylko 500 ml bulionu??? Chyba robię coś nie tak. :|

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny przepis na pożywne danie dla rodziny. Gratuluje pomysłu i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.