wtorek, 29 stycznia 2013

Babka cud wg Ewy Wachowicz

Nie jestem wielką fanką babek, jakoś nigdy za nimi nie szalałam. Wolę nieco bardziej skomplikowane i wysublimowane przepisy. Jednakże gdy zobaczyłam ten przepis u Ewy Wachowicz, wiedziałam, że ta kombinacja smaków może mi jak najbardziej odpowiadać. I miałam rację! Babeczka jest naprawdę smaczna i aromatyczna, a w dodatku tak prosta, że można ją zrobić naprawdę w parę chwil z na ogół dostępnych w domu składników. Polecam. :-)

Składniki:
- 1 szklanka cukru
- 1 kostka masła
- 4 jaja
- 2 szklanki mąki
- 1/2 szklanki mleka
- po 2 łyżeczki sody, kakao i cynamonu
- 3 łyżki dżemu (najlepszy z czarnej porzeczki)
- 2 garście orzechów włoskich
- 120 g czekolady mlecznej

Masło utrzeć z cukrem, dodaj żółtka, ucieraj dalej. Następnie dodać połowę mąki wymieszanej z sodą, kakao i cynamonem i mleko, zmiksować. Dodać resztę mąki i dżem, ponownie zmiksować. Na koniec dodać ubitą pianę z białek, delikatnie wmieszać szpatułką. Orzechy wsadzić do woreczka i rozbić wałkiem lub tłuczkiem na mniejsze cząstki, wsypać do ciasta, zamieszać. Można także dodać rodzynki. Babkę wlać do formy z kominem, piec godzinę w 180 stopniach. 
Czekoladę rozpuścić z dwiema łyżkami mleka i polać wystudzone ciasto.

15 komentarzy:

  1. Wygląda naprawde apetycznie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj ją upiekę bo wygląda wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam formę kamionkową i zamierzam upiec babkę na święta z przepisu P.Ewy Wachowicz.Myślę,że się uda.Ta wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam babkę na Wielkanoc i była wyśmienita, każdy ją chwalił!!! Przepisem podzieliłam się z koleżankami, wypróbowały i są zachwycone! Po prostu babeczka cud, miód i malina!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. dla mojej rodzinki okazała się zbyt mało słodka, następnym razem zwiększę ilość cukru, ale połączenie smaków wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda i smakuje rewelacyjnie!! Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekłam tą babke i jest pyszna polecam bardzo! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Babkę wg Ewy Wachowicz z w/w przepisu upiekłam po raz pierwszy na Wielkanoc - jest bardzo, bardzo pyszna! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  9. It was very useful for me. Keep sharing such ideas in the future as well. This was actually what I was looking for, and I am glad to came here! Thanks for sharing the such information with us.

    OdpowiedzUsuń
  10. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis super Babka bardzo smaczna i piękna. Polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy ta kostka masła ma 200 czy 250 g.? A gramatura szklanki ? ... 🤔 Babka wygląda suuper , proszę o podpowiedź 🤗 z góry dziękuję 🙂🌻

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.