poniedziałek, 27 stycznia 2014

Krążki cebulowe

Zawsze zastanawiałam się, jak może smakować osławiona amerykańskie przekąska zwana onion rings. Widziałam je w wielu filmach i programach, ale jakoś w Polsce mało gdzie można ich spróbować. Postanowiłam więc poszukać przepisu i sama sobie takie cebulowe krążki usmażyć. A jak moje wrażenia? Ojej, jakie to dobre! Z lekko pikantnym sosem chilli smakowały wybornie i na pewno jeszcze nieraz sprawię sobie frajdę i je przygotuję. Zwłaszcza, że na zimno były chyba nawet jeszcze lepsze. ;-)

Składniki:
- 2 duże cebule
- 200 g mąki pszennej
- 2 jajka
- mleko (ok. 1/2 szklanki)
- ½ łyżeczki proszku do pieczenia
- sól, pieprz, czerwona papryka
- olej do smażenia

Cebule obrać, pokroić w plastry i rozdzielić na krążki. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, solą, pieprzem i czerwoną papryką, dodać dwa rozkłócone jajka i tyle mleka, by ciasto miało konsystencję gęstej śmietany. Ciasto odstawić na jakieś 10 minut, żeby proszek do pieczenia zaczął pracować, po czym maczać w nim krążki cebuli, a następnie wrzucać na mocno nagrzany olej. Smażyć, aż z obu stron uzyskają ładny, złoty kolor. Podawać z ketchupem lub sosem chilli.

9 komentarzy:

  1. mniammmm ale bym pochrupała:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyycha! :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie krytykuje, ale sądziłem że będą lepsze takie sobie szczerze mówiąc. Spróbowałem nie żałuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. są super smaczne jako przekąska dziękuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobię chyba takie dla taty na przekąskę na urodziny :D :**

    OdpowiedzUsuń
  6. nie wiem czy to bedzie dobre ale z checiom to zrobie dla rodzicuw w szczegulnosci dla taty

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobię je dzisiaj na kolację :)
    Zawsze mam problem z ciastem, by po upieczeniu wyglądały tak ładnie jak Twoje, także spróbuję według Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.