wtorek, 25 grudnia 2012

Sernik wiedeński z przepisu babci

To dokładnie taki sernik, jaki pamiętam z dzieciństwa! Piekła go zawsze moja babcia, której od zeszłego roku niestety nie ma już z nami. Był pyszny - wilgotny, wysoki i mocno serowy. Nie wyobrażałam sobie bez niego świąt. W tym roku postanowiłyśmy z mamą go powtórzyć. Ostatnio trochę nam nie wychodził, zawsze coś było nie tak - podejrzewam, że mogła to być wina wiaderkowych twarogów i naszego starego piekarnika. Jednakże nowy piekarnik poradził sobie z nim znakomicie! Serniczek wyszedł dokładnie taki, jak go pamiętam z czasów, kiedy piekła go babcia. Od dziś na stałe wraca do naszego świątecznego menu, bo lepszego po prostu nie ma. :-)

Składniki:
  • 1,5 kg twarogu półtłustego (należy go zmielić albo kupić trzykrotnie zmielony)
  • kostka masła
  • 400 g cukru pudru
  • 10 jaj
  • łyżka kaszy manny
  • cały aromat pomarańczowy
  • garść rodzynek

Rodzynki zalać wrzątkiem. Masło utrzeć z cukrem pudrem. Żółtka oddzielić od białek, dodać do masy maślanej i utrzeć. Powoli dodawać twaróg i miksować na małych obrotach. Na końcu dodać kaszę manną i aromat pomarańczowy. Białka ubić na sztywną pianę i łopatką wymieszać z masą serową. Piekarnik nastawić na 175 stopni. Dno tortownicy o średnicy 28 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wylać masę, a wierzch sernika posypać hojnie rodzynkami. Piec przez 1,5 h.

7 komentarzy:

  1. babcine przepisy są chyba najlepsze. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uroczy :) Babcie zawsze mają najlepsze przepisy:) U mnie też Krówka Babci Poli pobiła wszelkie rekordy popularności

    OdpowiedzUsuń
  3. Babcia wie, co dobre.
    Babcine jest najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. z babcinych przepisów najlepsze ciasta !
    pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne zdjęcia! :) Moja mam robi podobny, ale rodzynki dodaje do środa, a tak sypnięte o wiele ładniej wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sernik wygląda naprawdę zachwycająco.
    Chcę spróbować upiec go, jednak mam dwa pytania - jakiego twarogu używasz i ile masła dajesz - 200 czy 250 g?

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepsze są sprawdzone przepisy naszych babć, kochanych mam i cioć. Warto próbować odtwarzać smaki, które pamięta się z dzieciństwa.
    Życzę spokojnych i radosnych Świąt w gronie rodziny.

    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.