czwartek, 31 stycznia 2013

Szybki torcik z lemon curd

Czasami ochota na coś słodkiego nachodzi mnie zupełnie niespodziewanie. Rezultatem takiej właśnie "chętki" jest ten pyszny torcik, który stworzyłam z tego, co akurat miałam w domu. Wiem, nie jest to nic odkrywczego, nic wyjątkowego, ale smak tego małego cudeńka tak bardzo przypadł mi do gustu, że na pewno go powtórzę, i to już wkrótce. Dlatego właśnie podzielę się z Wami przepisem - a może raczej pomysłem, jak z prostych składników stworzyć coś fajnego. :-)

Składniki:
- 3 duże jajka
- 1/2 szklanki cukru
- 1/2 szklanki mąki pszennej
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 350 g mascarpone lub białego serka typu kanapkowego
- 3 łyżki lemon curd (u mnie ze słoiczka, ale wkrótce pokażę, jak zrobić domowy)
- 1/2 szklanki herbaty z sokiem z połowy cytryny
- opcjonalnie: kandyzowane wiśnie do ozdoby

Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodając cukier. Na najmniejszych obrotach wmiksować żółtka. Dodać mąki i wymieszać łopatką. Ciasto przelać do tortownicy o średnicy 18 cm - nie wykładać ani nie smarować boków, jedynie dno. Biszkopt piec w temperaturze 170 stopni ok. 35-40 minut. Po upieczeniu upuścić na podłogę z wysokości kolan (dzięki temu biszkopt będzie równy i nie opadnie), następnie pozostawić do wystudzenia w uchylonym piekarniku.
Mascarpone lub serek wymieszać z lemon curd za pomocą łopatki. Wystudzony biszkopt przekroić na pół, nasączyć herbatą z cytryną (oba blaty). Przełożyć kremem, wysmarować nim także wierzch. Ułożyć wiśnie do ozdoby i delektować się pysznym smakiem ekspresowego torciku! ;-)

3 komentarze:

  1. śliczny torcik :)
    Pozdrawiam i zaprasza, do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Patrząc na ilość przepisów z lemon curd wnioskuję jedno - musi być pyszny, więc musze go wypróbowac.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.