czwartek, 9 sierpnia 2012

Łosoś w sosie śmietanowo-koperkowym

Czasami zwyczajnie nie mam pomysłu na obiad. Ani też zapału, żeby spędzać w kuchni kilka godzin, a apetyt na coś wyjątkowego doskwiera. Czasami też zdarza się przy tym, że w lodówce czeka jakiś pyszny produkt, któremu powoli kończy się data ważności i aż nie wypada tej daty przekroczyć. Tak właśnie było wtedy, gdy stworzyłam tę prostą i ekspresową potrawę. Kiedy zaczynałam gotować, byłam przekonana, że wszystkie składniki, które sobie w głowie zaplanowałam, na pewno mam. Niestety, pod koniec okazało się, że suszony koperek wybył. Zamiast tego znalazłam w szafce koperkowo-ziołowy sos do sałatek Knorra. Postanowiłam go dodać. I muszę przyznać, że cała potrawa wyszła wyśmienicie! Nie wiem, czy to zasługa polepszaczy smaku zawartych w sosie, ale na pewno jeszcze do tego przysmaku wrócę.

Składniki:
- 200-250 g wędzonego łososia (może być sałatkowy)
- pół cytryny
- 200 g śmietany 18%
- pieprz (najlepszy wielokolorowy)
- świeży/suszony koperek lub (jak w moim przypadku) sos koperkowo-ziołowy do sałatek
- 500 g dowolnego makaronu (u mnie orkiszowy)

Łososia wrzucić na suchą patelnię teflonową, polać połową cytryny i posypać pieprzem. Rozdrobnić łososia i podgrzewać, aż mięso się zetnie. Dodać śmietanę i koperek wg uznania lub sos koperkowo-ziołowy, wymieszać i podgrzać. Można zagęścić łyżką mąki, jeśli sos wyjdzie zbyt rzadki. Podawać z ugotowanym al dente makaronem.

1 komentarz:

  1. aż ślinka cieknie.. gdyby nie to, że jest 1 w nocy to już biegłabym do kuchni maltretować łososia ;p

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.