piątek, 14 marca 2014

Ciasteczka z białą czekoladą i truskawkami

Ostatnio pokazywałam Wam przepis na tartę z truskawkami, dziś natomiast podzielę się pomysłem na przepyszne ciasteczka, jakie zrobiłam z resztek po poprzednim wypieku. Tak właściwie to są to tartaletki, ale według mnie wyglądają bardziej na ciasteczka, więc niech tak już zostanie. ;-)
Pyszne kruche ciasto, biała czekolada i truskawki - to nie mogło się nie udać!
To banalnie prosty przepis, a efekt na pewno zadowoli każdego łasucha.

Składniki:
- 125 g mąki pszennej
- 40g cukru pudru
- 60 g margaryny
- 1 łyżka śmietany
- 1 żółtko
- 1/2 tabliczki białej czekolady
- 1 łyżeczka masła
- 5 truskawek

Z mąki, cukru pudru, margaryny, śmietany i żółtka zagnieść kruche ciasto (można również zrobić to w malakserze). Następnie wylepić nim foremki do tartaletek i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 10-12 minut - do zezłocenia ciasta.
Wystudzone tartaletki wypełnić białą czekoladą rozpuszczoną z łyżeczką masła. Do każdej wetknąć połówkę truskawki, można także udekorować listkiem mięty. Odstawić do lodówki, aż czekolada zastygnie.

5 komentarzy:

  1. rety Magda! poczułam lato :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Biała czekolada, truskawki-czysta rozpusta i smakowita!!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe ciasteczka takie ja jeden kęs.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe ciasteczka. Pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają obłędnie! ;)
    ps. jakiej śmietany trzeba użyć?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.