poniedziałek, 24 marca 2014

Irish Cream Tiramisu (bez jajek)

Od kiedy zrobiłam je po raz pierwszy, jestem wielką fanką tiramisu. Po prostu je uwielbiam, choć nie jestem przecież żadną wielką fanką kawy. To mocno kaloryczny deser, ale przecież nie raczę się nim codziennie, więc się nie przejmuję. ;-) 
Tym razem postanowiłam zrobić tiramisu nieco mniej klasyczne. Zamiast tradycyjnego amaretto wykorzystałam Irish Cream, a do mascarpone dodałam odrobinę wanilii. Efekt? Zjawiskowe tiramisu, w którym zakochała się cała moja rodzina! 
Wciąż nie potrafię się przekonać do surowych jajek, więc i tym razem robię wersję ze śmietaną.

Składniki:
- 250 g podłużnych biszkoptów
- 250 ml wody
- 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
- 3 łyżki brązowego cukru
- 150 ml Irish Cream
- 500 g mascarpone
- 200 ml śmietany 30%
- szklanka cukru pudru
- łyżeczka pasty waniliowej
- ciemne kakao

Wodę zagotować. Kawę i cukier rozpuścić w 300 ml wrzątku, wystudzić, dolać Irish Cream. Biszkopty krótko moczyć w kawie (żeby się nie rozpadły!), układać w kwadratowej blaszce 23x23 cm jeden obok drugiego, tworząc pierwszą warstwę. Bitą śmietanę ubić z cukrem pudrem (niezbyt sztywno), dodawać po łyżce mascarpone i mieszać na małych obrotach miksera (długo miksowane mascarpone robi się wodniste!). Na koniec wmiksować wanilię. Na biszkopty wyłożyć warstwę mascarpone, następnie posypać przesianym kakao i ułożyć następną warstwę nasączonych kawą biszkoptów. Znów wyłożyć warstwę mascarpone, wyrównać i posypać hojnie kakao. Wstawić do lodówki, żeby całość nieco stężała.

7 komentarzy:

  1. O taka bezjajkowa wersja mnie mocno przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie. Śliczne zdjęcia robisz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepis świetny, a zdjęcia niesamowity!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też robię tiramisu bez jajek, dokładnie tak jak Ty ze śmietanką, uważam, że jest lepsze i bezpieczniejsze. Czekam też na truskawki - jak si pojawią na pewno dodam do tej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bajecznie! Uwielbiam tiramisu, muszę w końcu zrobić... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna wersja tego kultowego deseru :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam, zresztą pierwszy raz w życiu. Ciekawe jak wyjdzie... Myślę, że będzie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.