czwartek, 10 kwietnia 2014

Krem chrzanowy

Przyznaję się bez bicia - nie jestem specjalistką od zup. Ani za nimi nie przepadam, ani też niespecjalnie potrafię je robić. Ale tym razem dałam radę! Pomysł na krem chrzanowy przyszedł mi do głowy spontanicznie, kiedy zobaczyłam taką zupę w menu bistro, z którego zamawiamy jedzenie do biura. Tamtejszej nie udało mi się spróbować, ale ta smakowała mi bardzo. Gęsta, treściwa i odpowiednio pikantna. Nawet mama była na tak. 
Myślę, że to ciekawa propozycja na Wielkanoc - chrzan mocno kojarzy mi się z tymi świętami, więc będzie w sam raz!

Składniki:
- 1 l wody
- 1 kiełbasa śląska
- kawałek boczku
- 2 średnie ziemniaki
- 1/2 cebuli
- 2 ząbki czosnku
- kawałek pora
- 100 ml śmietany
- ok. 1/2 słoiczka tartego chrzanu (w zależności od tego, jak intensywny ma być smak zupy)
- sól, pieprz do smaku

Do garnka włożyć przekrojoną na pół kiełbasę, boczek, ziemniaki, cebulę, czosnek i por. Całość zalać wodą, posolić i gotować do miękkości ziemniaków. Następnie wyciągnąć wszystko prócz ziemniaków i czosnku, i zmiksować zupę na krem. Dodać śmietanę i chrzan, doprawić pieprzem. Podawać z pokrojoną w kostkę kiełbaską, można także dodać ugotowane na twardo jajko.

2 komentarze:

  1. Strasznie Ci dziękuję za ten przepis :) Już od dłuższego czasu chodziło za mną coś podobnego, ale nie mogłam zebrać się żeby myśli przelać do garnka, a teraz skoro mam już coś sprawdzonego to nic tylko gotować :) Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy pomysł, takiego kremu nie jadłam, zapisze przepis:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.