wtorek, 23 września 2014

Risotto z grzybami leśnymi

Ostatnio mam bardzo mało czasu i zapału do gotowania. Od sierpnia mieszkam sama - wyprowadziłam się od rodziców, zaczęłam nową pracę i jakoś nie mam natchnienia na kucharzenie. Nie mam też dla kogo kucharzyć, ale to już inna rzecz. Mimo wszystko staram się do tego wrócić, bo blogowanie przynosiło mi zawsze mnóstwo frajdy i szkoda by było o tym zapomnieć. 
Dziś proponuję Wam pyszne i nieskomplikowane danie rodem z Włoch. Wiele osób sądzi, że risotto to potrawa czasochłonna i skomplikowana, ale nic bardziej mylnego. Ten pełen smaku mariaż kremowego ryżu z grzybami, których teraz mamy wysyp, stworzycie w zaledwie pół godziny i możecie mi wierzyć - powtórzycie to jeszcze nie raz!

Składniki (na ok. 3 porcje):
- 1,5 szklanki ryżu arborio
- ok. 1,5 litra bulionu
- 1 duża cebula
- 1 ząbek czosnku
- 300 g podgrzybków
- 5 łyżek masła
- 50 g parmezanu
- dymka do przybrania
- sól, pieprz do smaku

Podgrzybki przepłukać, pokroić na nieduże kawałki i podsmażyć na dwóch łyżkach masła, odstawić na bok.
Na tej samej patelni rozpuścić olej i łyżkę masła, wrzucić pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Gdy zacznie się szklić, dodać starty czosnek i ryż, i podsmażać razem, aż brzegi ryżu zaczną się robić przezroczyste - ani cebula, ani ryż nie powinny się zezłocić! Bulion doprowadzić do wrzenia, wyłączyć gaz. Ryż zalać pierwszą chochlą bulionu, mieszać, aż wchłonie cały płyn. Ponawiać, aż ryż będzie gęsty, kremowy i odpowiednio miękki, ale nie rozgotowany - warto kosztować pod koniec gotowania. Wmieszać do ryżu dwie łyżki masła oraz 50 g startego parmezanu, dzięki czemu potrawa zyska aksamitną konsystencję i intensywny smak. Przyprawić solą (ostrożnie, bo bulion zapewne już był słony) i pieprzem. Na koniec dodać grzyby.
Potrawę podawać z odrobiną dymki i posypaną resztą parmezanu.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.