piątek, 15 sierpnia 2014

Punkt "G"astronomiczny znów połechtany

Być może pamiętacie jeszcze moją recenzję pszczyńskiego bistro Punkt "G"astronomiczny, które miałam okazję odwiedzić w marcu. Tak się złożyło, że od tego czasu mam kontakt z fantastyczną ekipą tego miejsca i kiedy lokal postanowił uaktualnić swoje fantastyczne menu, zostałam zaproszona na jego przedpremierową degustację. Czy mogłabym odmówić takiemu zaproszeniu? Oczywiście, że nie!
Kiedy przyjechałam do Pszczyny, w bistro powitał mnie sam szef kuchni w całej swojej utalentowanej krasie. Nie da się ukryć, że Marek Furczyk ma niespotykany dar do łączenia smaków i tworzenia atrakcyjnych zarówno dla podniebienia, jak i dla oczu potraw, a kreatywny umysł pcha go ku ciągłym eksperymentom. Tego wieczoru mieliśmy spróbować wielu z nich - a kiedy piszę, że wielu, to mam na myśli prawdziwy ogrom nowych kulinarnych doznań.

Na pierwszy rzut poszły oczywiście napoje, a mianowicie fantastyczne bezalkoholowe koktajle na bazie herbaty. Wszystkie miały fantazyjne nazwy i orzeźwiający smak. Idealne na ochłodę w gorące dni! Oprócz tego raczyliśmy się "G" łoter - czyli wodą mineralną w świetnych firmowych butelkach.
A potem się zaczęło. Ach, czegóż to ja nie jadłam tego dnia! Najpierw oczywiście przystawki, a zatem roladka z boczku z domowymi piklami, cebulą czerwoną, papryką i wędzonym czosnkiem, a także harynki śledziowe z grzankami. Obie po prostu fenomenalne w smaku i cudownie podane.
Potem otrzymaliśmy zupy. Dwie świetnie przygotowane zupy, a ja przecież nie jestem wielką fanką zup. Najpierw krem z marchewki - dobrze przyprawiony, nieco orientalny, bardzo smaczny. Jednak szczególnie trudno było się oprzeć cudownej zupie serowej z grzanką oraz gruszkową musztardą - pyszne, kremowe niebo w gębie! Polecam Wam szczerze, absolutny "must taste".
Następnie dania główne. Mnóstwo dań głównych, z każdego po troszeczku, żeby popróbować wszystkiego. Po raz pierwszy miałam okazję jeść na przykład policzki wołowe. Coś niesamowitego, delikatne, pełne smaku mięso, absolutnie zachwycające. Była także świetna, delikatna polędwiczka wieprzowa sous vide w sosie z wędzonego czosnku - naprawdę robiła wrażenie. A jeśli ktoś nie ma ochoty na klasyczne danie, może skusi się na porządnego burgera? W Punkcie "G"astronomicznym można spróbować fajnego burgera z pieczarkami w towarzystwie krążków cebulowych i ogórkowego ketchupu. Co prawda nie pobił innej propozycji tego bistro - "G" Cheese Bacon Burgera - ale być może stanie się Waszym faworytem?
Jeśli nie jecie mięsa, absolutnie nic straconego - pan Marek zadbał także o fantastyczne dania rybne. Czy jedliście kiedykolwiek sandacza pieczonego na makaronowym gradzie z posypką ziołową i dipem chrzanowo-jajecznym? Jeśli nie - wierzcie mi, warto. Do wyboru jest też filet z okonia z kurkami, szalotką i sosem z palonego masła. Dla każdego coś dobrego!
Były też desery, bo jakże mogłoby ich nie być! I oba szczerze Wam polecam, bo są świetne. A są to propozycje iście letnie, lodowe. Herbaciane lody Earl Grey z jabłkowym puree oraz sorbet truskawkowy z jogurtowym kawiorem zachwyciły nas wszystkich i stanowiły doskonałe ukoronowanie wieczoru. Do tego jeszcze pyszna kawa, parzona na sposób alternatywny, którą pochwalić się może Punkt "G"astronomiczny - i kulinarny orgazm gotowy! ;-)
Lubię to miejsce, lubię ludzi, których tam spotkałam. Ale nigdy bym Wam go nie polecała, gdybym naprawdę nie lubiła tamtejszego jedzenia. Jest naprawdę smacznie i różnorodnie, jest możliwość spróbowania czegoś zupełnie nowego - macie pewność, że zjecie tam coś, czego nie macie na co dzień. Dania jak z eleganckiej restauracji w niezobowiązującym klimacie bistro-baru. Bez zbędnego nadęcia, za to z pełną satysfakcją na koniec posiłku. Dla mnie bomba!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.