czwartek, 4 sierpnia 2011

Placuszki cukiniowe z sosem jogurtowym.

Cukinia zawładnęła straganami! I w dodatku jest szalenie tania. Pora więc zacząć ją wykorzystywać na wszelkie możliwe sposoby. W kolejce czeka już ciasto z cukinią (choć jeszcze nie zdecydowałam, które), ale na pierwszy ogień poszły szybkie i smaczne placuszki cukiniowe. Świetny zamiennik placków ziemniaczanych, choć chyba jednak ciut bardziej wolę te drugie. ;-)

Składniki na placki:
- 600 g startej cukinii
- 120 g mąki
- 3 duże jajka
- 2-3 ząbki czosnku
- sól, pieprz
- olej do smażenia

Składniki na sos:
- duże opakowanie jogurtu greckiego
- 2 łyżki majonezu (można pominąć)
- szczypior zielonej cebulki
- sól, pieprz

Cukinię umyć i nie obierając ze skórki, zetrzeć na dużych oczkach tarki. Położyć na durszlaku lub sitku, obficie posypać solą i zostawić do odcieknięcia na 15 minut. W tym czasie zrobić sos - pokroić szczypior, wymieszać z jogurtem i majonezem, przyprawić do smaku. Do cukinii dodać mąkę, jajka, starte lub rozgniecione ząbki czosnku, przyprawić. Całość dokładnie wymieszać łyżką i nakładać na rozgrzaną patelnię. Smażyć na złoto, podawać z sosem jogurtowym.

1 komentarz:

  1. Ja jadłam wczoraj takie placuszki - szkoda, że nie pomyślałam o tak dobrym sosie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.