poniedziałek, 15 sierpnia 2011

Tarta serowa z brzoskwiniami i migdałami

Mocno eksperymentalna tarta wg mojego własnego pomysłu. Trzeba było przygotować jakiś deser, a ponieważ dziś święto - odpadały zakupy. Postanowiłam więc wykorzystać to, na co się natknęłam w lodówce. Wyszło naprawdę smacznie, zatem dzielę się przepisem i polecam!

Składniki:
- 150 g mąki
- 75 g masła
- 35 g cukru pudru
- 400 g serka waniliowego (u mnie z prawdziwą wanilią)
- 3 jajka
- 5 łyżek cukru
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 3 połówki brzoskwini w puszcze
- 60 g migdałów w płatkach

Z mąki, masła i cukru pudru ugnieść kruche ciasto. Wyłożyć nim natłuszczoną formę do tarty, nakłuć widelcem i wstawić na 10 minut do zamrażarki. Po tym czasie wstawić na 5-7 minut do piekarnika nagrzanego do 200 stopni - aż nieco się zezłoci. W tym czasie zmiksować jajka z cukrem na jasną masę. Dodawać serek i miksować dalej. Na koniec dodać mąkę ziemniaczaną. Na podpieczony spód wylać masę serową, ułożyć pokrojone w plasterki brzoskwinie. Wstawić do piekarnika i piec w 170 stopniach przez 30 minut. Studzić w piekarniku (choć masa i tak opadnie). Schłodzić w lodówce. Przed podaniem posypać uprażonymi płatkami migdałów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.