poniedziałek, 18 maja 2015

Gnocchi w brązowym maśle ze szparagami i szynką parmeńską

Ziemniak, kartofel, pyra – niepozorny towarzysz większości polskich obiadów. Zazwyczaj jako dodatek, ugotowany, tłuczony, bez wyrazu. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego od czasu do czasu nie miałby być gwiazdą dania!

Dzisiaj zapraszam na potrawę, w której ziemniak jest głównym aktorem. Ci, którzy mnie znają, doskonale wiedzą, że uwielbiam kuchnię włoską, zatem chyba nie zdziwi Was, że danie to ma włoskie korzenie. Gnocchi, czyli małe owalne kopytka z charakterystycznymi prążkami, to świetny sposób, by z ziemniaka zrobić pożywny obiad. A ponieważ tak jak każdy szanujący się szef kuchni wyznaję zasadę, że w gotowaniu warto kierować się sezonowością, do moich kluseczek dodałam zielone szparagi, które ostatnio królują na straganach. Cieszcie się nimi, póki są, bo wkrótce znikną i będzie trzeba na nie czekać kolejny rok.

Po przepis zapraszam Was na nową świetną stronę, z którą mam zaszczyt współpracować: codzisw.menu
Codzisw.menu wychodzi naprzeciw nudzie w kuchni i brakowi pomysłów na lunch. Znajdziecie tu codziennie nowy, prosty i pyszny pomysł na obiad. Przepisy przygotowywane są przez młodych, utalentowanych blogerów kulinarnych (i mnie), więc możecie się spodziewać smakowitych zdjęć, nieskomplikowanych receptur i sezonowych składników.

Zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.