piątek, 8 maja 2015

Kurczak ze szpinakiem i gorgonzolą

Bardzo lubię szpinak. W dzieciństwie nigdy nie miałam z nim problemu, bo w mojej rodzinie się go nie jadło, więc nie zdążyłam się do niego zniechęcić. Później natomiast przekonałam się, jaki jest smaczny, gdy porządnie się go przyprawi i już na stałe wpisał się w moje menu.
Przepis, którym dzielę się z Wami dzisiaj, jest bardzo prosty i pozwala w ciągu 20 minut przygotować pyszny, pełnowartościowy obiad. To inspiracja zdrowym daniem, którym ostatnio częstowała mnie moja przyjaciółka i które bardzo mi smakowało. Jeśli ktoś nie lubi gorgonzoli, można dodać fetę. W obu wersjach polecam!

Składniki:
- 2 piersi z kurczaka
- 2 łyżki oleju
- opakowanie mrożonego szpinaku (400 g)
- 100 g kwaśnej śmietany 12%
- 100 g sera gorgonzola
- 1 ząbek czosnku
- sól, pieprz, czosnek w proszku
- 250 g makaronu pełnoziarnistego

Pierś z kurczaka pokroić w kostkę, obtoczyć w oleju, posypać odrobiną soli, pieprzu i czosnku w proszku. Podsmażyć na patelni, następnie dodać mrożony szpinak i poczekać, aż się rozmrozi. Wmieszać śmietanę i gorgonzolę, mieszać do rozpuszczenia sera. Przyprawić przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku, solą i pieprzem.
Podawać z pełnoziarnistym makaronem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.