sobota, 14 maja 2011

Ciasto maślankowe z rabarbarem i jabłkami

Niemalże na wszystkich blogach kulinarnych pojawiły się już przepisy z rabarbarem w roli głównej. Uznałam więc, że najwyższa pora, bym i ja upiekła coś pysznego z tym właśnie składnikiem. Postawiłam na znalezione u Majanki ciasto maślankowe - od siebie dodałam tylko cynamon do kruszonki i jabłka. Wyszedł fajny, smaczny placek - co prawda dość niski i lekko jakby... zakalcowaty... ale i tak wszystkim smakowało na tyle, że w 2 dni zjedliśmy całą blachę.

Składniki na ciasto :
- 1 szklanka maślanki 
- 1 szklanka cukru
- 2,5 szklanki mąki
- 3 jajka
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia
- pół szklanki oleju
- 1 cukier wanilinowy
- 1 łyżeczka aromatu waniliowego

Składniki na kruszonkę:
- 75 g masła
- 75 g cukru
- 100 g mąki
- dwie łyżeczki cynamonu

Wierzch :
- 300 g rabarbaru
- 200 g jabłek
- 3-4 łyżeczki cukru 

Rabarbar obrać, pokroić w plasterki i zasypać cukrem.
Jajka zmiksować z cukrem, następnie dodać płynne składniki, a na końcu mąkę z proszkiem do pieczenia. Ciasto wylać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (36 x 24 cm) .
Pokroić w kostkę jabłka. Rabarbar odsączyć z nadmiaru soku, wyłożyć razem z jabłkami na ciasto.
Z podanych składników zagnieść kruszonkę, posypać nią ciasto. Blachę wstawić do piekarnika nagrzanego do 175 stopni C i piec przez ok. 45 minut.
Po ostudzeniu można posypać cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.