niedziela, 1 maja 2011

Sernik potrójnie czekoladowy

Postanowiłam upiec sernik. Tym razem zamarzył mi się jednak sernik wyjątkowy, niestandardowy, jedyny w swoim rodzaju. Podczas poszukiwań trafiłam na bloga Kuchnia nad Atlantykiem i już wiedziałam - upiekę sernik potrójnie czekoladowy (z tego przepisu)! Jak postanowiłam, tak zrobiłam. Sernik okazał się smaczny, przyjemnie kremowy, ale ciut za mało słodki jak na moje i mojej rodzinki standardy. Wszystko przez mocno wytrawną warstwę z gorzkiej czekolady, która przytłoczyła pozostałe, z czekolady białej i mlecznej - znacznie delikatniejsze, słodsze i naprawdę pyszne. Mimo to wypiek uważam za udany, choć pewnie szybko go nie powtórzę, bo moja konserwatywna rodzinka uznała, że tradycyjne serniki bardziej im smakują. Przepis podaję z moimi drobnymi zmianami.

Spód:
- 150 g ciasteczek pełnoziarnistych
- łyżka kakao
- 50 g roztopionego masła 

Masa serowa:
- 1 kg twarogu mielonego z wiaderka
- 150 g cukru (ja jednak polecałabym go więcej, nawet 220 g)
- 25 g proszku budyniowego
- 4 jajka
- 150 ml kwaśnej śmietany 18%
- 1 łyżka aromatu waniliowego
- 100 g ciemnej czekolady
- 100 g mlecznej czekolady
- 100 g białej czekolady
- 4 łyżki słodkiej śmietanki 30%

Spód:
Nagrzać piekarnik do 180ºC. Ciastka rozdrobnić blenderem, dodać łyżkę kakao i roztopione masło, wymieszać. Wyłożyć otrzymaną masą obłożony papierem do pieczenia spód tortownicy 24 cm. Podpiekać przez 10 minut.

Masa serowa:
Ser zmiksować z cukrem i budyniem do uzyskania gładkiej masy. Następnie dodawać pojedynczo jajka, kwaśną śmietanę i aromat waniliowy. Miksować krótko, do połączenia składników.
W trzech miseczkach roztopić 3 rodzaje czekolad z dodatkiem śmietanki (np. w mikrofalówce - nastawić maksimum mocy i jedną minutę, następnie mieszać aż do całkowitego rozpuszczenia). Do białej i mlecznej dodać po 1 łyżce śmietanki, natomiast do gorzkiej czekolady 2 łyżki. Do każdej z czekolad dodać ok. 1/3 masy serowej i zmiksować. 
Na wystudzony spód wylać białą warstwę, następnie łyżką ostrożnie i równomiernie nałożyć masę z mlecznej czekolady. Na wierzchu rozprowadzić masę z ciemnej czekolady. Piec przez 15 min w 180ºC, a następnie przez 1 godzinę w 160ºC. Zostawić sernik do wystudzenia w uchylonym piekarniku, pozostawić na noc w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.