czwartek, 19 maja 2011

Ziołowe scones

Dziś rano, pijąc kawę i zastanawiając się, co by tu zjeść na śniadanie, trafiłam na przepis na ziołowe scones by Pieczarka mySia. Wydał mi się nieskomplikowany i szybki, więc już chwilę później byłam w kuchni i ugniatałam ciasto. Muszę przyznać, że był to śniadaniowy strzał w dziesiątkę! Chrupiące bułeczki w towarzystwie serka topionego, rukoli i pomidorków koktajlowych smakowały bosko! Szczerze polecam.

Składniki na ok. 10 bułeczek:
- 300 g mąki 
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- łyżeczka cukru pudru
- 40 g masła
- 180 ml mleka
- 70 ml wody
- szczypta soli
- szczypta pieprzu
- ulubione przyprawy: bazylia, oregano

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, dodać sól, pieprz, przyprawy i wymieszać. Dodać masło, stopniowo dodawać wodę, mleko i zagnieść ciasto. Nie należy go długo wyrabiać, bo straci puszystość. Ciasto rozwałkować na ok. 4 centymetry i wycinać kółka.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, na którym poukładać bułeczki w sporej odległości, aby nie skleiły się w trakcie pieczenia. Piec w temperaturze 190 stopni przez 20 minut.

1 komentarz:

  1. Bardzo sie ciesze, ze smakuja! Bo tez uwazam, ze sa boskie, nie dosc, ze sa bardzo szybkie w przygotowaniu i do tego ciesza na talerzu
    Pozdrawiam serdecznie i gratuluje pieknego bloga : )

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.