poniedziałek, 10 listopada 2014

Krem z kalafiora

Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię wszelkiego rodzaju zupy kremy. Nie robię ich zbyt często, bo zdecydowanie wolę konkretniejsze dania, jednak gdy już uda mi się taką stworzyć, najczęściej nie mogę narzekać na jej walory smakowe.
Krem z kalafiora to mój najnowszy wynalazek. Nigdy wcześniej nic podobnego nie robiłam i nie byłam pewna efektu końcowego, ale muszę przyznać, że znów mi się udało. Przybrany rukolą, z grzankami i ostrym cheddarem jest po prostu świetny i naprawdę bardzo sycący.

Składniki:
- 1 mały kalafior
- 1 duży ziemniak
- 500 ml bulionu
- 1 duża cebula
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżki masła
- 1 kopiata łyżka mąki
- 200 ml mleka
- sól, pieprz
- 3 kromki pieczywa tostowego
- 2 łyżki masła
- 50 g tartego cheddara
- garść rukoli

Kalafior pokroić na małe kawałki, wrzucić do garnka. Ziemniaka pokroić w niewielką kostkę, dodać do kalafiora, zalać bulionem. Gotować, aż warzywa zmiękną.
Cebulę pokroić w drobną kostkę i zeszklić na maśle. Dodać starty czosnek i całość posypać mąką. Mieszając, przez chwilę zasmażać mąkę, następnie dodawać stopniowo mleko, cały czas mieszając. Powstałą gęstą zasmażkę powoli dodać do warzyw. Całość zagotować, następnie przyprawić do smaku i zmiksować za pomocą blendera na gładki krem.
Pieczywo pokroić w kostkę, podpiekać na maśle do powstania złocistych chrupiących grzanek. Krem podawać z grzankami, przybrany rukolą i posypany tartym cheddarem, który nada zupie jeszcze większej wyrazistości.
Szybkie zupy!

4 komentarze:

  1. bardzo lubię zupy krem, ta ma su[er konsystencję!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię taki krem albo jeszcze z brokułów

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za udział w akcji SZYBKIE ZUPY!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. niezwykle apetycznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.