czwartek, 26 lutego 2015

Prosty makaron z krewetkami

Kiedyś wydawało mi się, że nie przepadam za krewetkami. Byłam przekonana, że to takie małe, śmieszne robaczki, które smakują jak połączenie kurczaka z rybą. Niezbyt świeżą rybą, mówiąc ściślej. Na szczęście któregoś dnia skusiłam się na krewetki w porządnej restauracji. I wtedy właśnie okazało się, że to wcale nie była kwestia "nie lubienia", ale odpowiedniego ich przygotowania!
Dziś proponuję Wam naprawdę prostą pastę z krewetkami w roli głównej. Myślę, że nie zawiedziecie się, jeśli wypróbujecie ją w swoich domach.

Składniki (na 2 porcje):
- 250 g makaronu tagliatelle
- 14 dużych krewetek (tygrysie, białe)
- 2 łyżki masła (najlepiej klarowanego)
- 2 ząbki czosnku
- 1/2 papryczki chilli
- 4 pomidory suszone (z oliwy)
- sól, pieprz

Makaron ugotować al dente.
Krewetki obrać, jeśli są świeże (w przypadku mrożonych wystarczy rozmrozić je pod ciepłą bieżącą wodą - trwa to 2 minuty), osuszyć ręcznikiem. Na patelni roztopić masło. Dodać przeciśnięty przez wyciskacz czosnek i drobno pokrojoną papryczkę chilli. Wyłożyć krewetki i smażyć krótko, aż nabiorą pomarańczowego koloru. Następnie dodać pokrojone drobno pomidory suszone. Makaron wymieszać z krewetkami, od razu podawać.

1 komentarz:

  1. koniecznie muszę wypróbować któregos dnia, jakoś nie mam odwagi sama się zabrać za krewetki, mam wrażenie, że jak zrobię je sama w domu to i tak mi nie wyjdzie ;P
    Ale wreszcie trzeba się odważyć!
    a może masz w zanadrzu jeszcze jakieś przepisy z krewetkami? chętnie bym zrobiła coś "bezpiecznie smacznego", ze się tak wyrażę hahahahahahaha :)
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.