poniedziałek, 21 października 2013

Makaron w sosie śmietanowo-grzybowym

Nie przepadam za jesienią. Muszę jednak stwierdzić, że jak każda pora roku - ma ona pewne zalety. Jedną z nich jest dostępność świeżych grzybów. A ja uwielbiam świeże grzyby! 
Kupiłam ostatnio na targu 30 deko podgrzybków i przez 2 dni intensywnie zastanawiałam się, co by tu z nich zrobić. W końcu postanowiłam wykorzystać dokładnie to, co miałam w kuchni. Padło na prosty i pyszny sos na bazie śmietany, z dodatkiem cebulki aromatyzowanej rozmarynem. Do tego makaron i szybki obiad gotowy!

Składniki:
- 200 g makaronu
- 300 g podgrzybków
- 1 średnia cebula
- odrobina rozmarynu (suszonego lub świeżego)
- 3 łyżki oleju
- 100 ml śmietany 18%
- sól, pieprz do smaku
- garść pietruszki

Makaron (najlepiej sprawdzą się wstążki). Cebulę pokroić i zeszklić na oleju. Pod koniec duszenia dodać rozmaryn, żeby nadać cebuli dodatkowego aromatu. Grzyby opłukać i pokroić w niewielkie kawałki. Wrzucić do cebuli i poddusić, do miękkości. W tym momencie można także dodać ok. 70 ml białego wina, które świetnie podkręci smak sosu. Na koniec sos zabielić przyprawić solą i pieprzem, a następnie zabielić śmietaną. Podawać przybrane natką pietruszki.

3 komentarze:

  1. sezon grzybowy w pełni, więc i makaronu z takim smakowitym sosem zabraknąć nie może!

    OdpowiedzUsuń
  2. jednak klasyka sprawdza się najlepiej:D pycha

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj,
    czy można wiedzieć, jakim aparatem robisz zdjęcia? albo jakie masz ustawienia, że wychodzą żywe i jasne? :) bardzo łanie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.