sobota, 30 listopada 2013

Prosty piernik z powidłami

Już prawie grudzień, zatem sezon przedświąteczny możemy uznać za otwarty. A w sezonie przedświątecznym wszystko pachnie piernikiem! Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam korzenne aromaty. Piernik, który Wam dziś proponuję, to wersja szybka i nieskomplikowana. Zdecydowanie inna od piernika staropolskiego, na którego ciasto musi przeleżakować swoje. Ja nigdy nie mam cierpliwości do wypieków, które trzeba przygotowywać z takim wyprzedzeniem. A to ciasto naprawdę mi do piernikowego szczęścia wystarczyło - jest pyszne! ;-)

Składniki:
- 2 szklanki mąki
- 1/2 szklanki cukru
- 200 g miodu
- 150 g masła
- 4 jajka
- 100 ml śmietany 18%
- 3 łyżeczki przyprawy do piernika
- 3 łyżeczki kakao
- skórka starta z połowy pomarańczy
- 1/2 łyżeczki soli
- 1,5 łyżeczki sody
- 1 słoik powideł
- 50 g czekolady mlecznej i 50 g gorzkiej
- łyżka masła

Miękkie masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać po kolei jajka. Do masy wmiksować miód i śmietanę, a następnie skórkę pomarańczową. W osobnej misce wymieszać mąkę, przyprawę do piernika, kakao i sodę. Całość połączyć i miksować do uzyskania gładkiego ciasta.
Tortownicę o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć ciasto i wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni. Piec około 45 minut, do suchego patyczka - należy uważać, by ciasto za mocno się nie przesuszyło. Studzić na kratce. 
Wystudzony piernik przeciąć i przełożyć powidłami śliwkowymi. Wierzch pokryć polewą przygotowaną z czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej z masłem.

3 komentarze:

  1. Oh god, this looks so so good!! i have to translate the recipe and try it

    OdpowiedzUsuń
  2. najlepszy piernik pod słońcem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ smakowite zdjęcia :)
    Ja chciałam zrobić staropolski w tym roku, ale znowu się nie zebrałam...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.