czwartek, 16 czerwca 2011

Chili con carne.

Uwielbiam mięso mielone w połączeniu z sosem pomidorowym. Uwielbiam też pikantne potrawy. Aż dziw, że po raz pierwszy zrobiłam chili con carne! To meksykańskie (choć niektórzy spierają się, że teksańskie) danie zasmakuje wszystkim fanom wyrazistych smaków i doskonale sprawdzi się jako obiad - można je podawać w towarzystwie ryżu, chleba lub placków tortilli.

Składniki:
- kilka łyżek oliwy z oliwek
- cebula
- 2 ząbki czosnku
- 500 g mięsa mielonego
- puszka krojonych pomidorów
- puszka czerwonej fasoli
- puszka kukurydzy (jak ktoś nie lubi, można pominąć lub dać pół puszki)
- sól, pieprz, chilli w proszku

Pokrojoną w kostkę cebulę poddusić na oliwie, dorzucić pokrojony drobno czosnek. Wrzucić mięso i mieszać, żeby powstały małe, mięsne grudki. Gdy mięso będzie już podsmażone, dodać pomidory z puszki. Do puszki wlać 1/3 wody, wypłukać i wlać do potrawki (znany trik Nigelli). Dusić 10 minut. Wrzucić fasolę i kukurydzę, doprawić. Podgrzewać jeszcze 2 minuty.

1 komentarz:

  1. ratujesz mi życie tym przepisem, akurat mam wszystko, co potrzeba i mam nadzieję, że będzie smakować (;

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.