środa, 22 czerwca 2011

Tarta z ciasta francuskiego z pieczarkami.

Uwielbiam tarty! Wszelkie. I na słodko, i na słono. Czasami jednak nie chce mi się ugniatać ciasta kruchego - jest z tym za dużo roboty. Któregoś dnia wpadłam więc na pomysł, że mogłabym zrobić tartę z ciasta francuskiego! I udało się. Tarta wyszła naprawdę smaczna, a jej wykonanie jest ekspresowe. Farsz można dowolnie modyfikować, wedle własnego podniebienia. Polecam!

Składniki:
- opakowanie ciasta francuskiego
- 500 g pieczarek
- 2 łyżki masła
- pół średniej cebuli
- pół szklanki mleka
- pół szklanki śmietany 12 lub 18%
- 2 duże jajka
- 150 g tartego sera
- sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na maśle. Pieczarki obrać, pokroić i poddusić razem z cebulą. Dobrze doprawić. Ciasto francuskie rozwinąć i wyłożyć nim formę do zapiekania - boki muszą być dość wysokie.  Podpiec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni aż do lekkiego zrumienienia - około 10-15 minut. Wyłożyć farsz pieczarkowy. Mleko, śmietanę i jajka dokładnie ze sobą wymieszać, przyprawić i zalać farsz. Wierzch posypać startym serem. Na górze można ułożyć dekoracyjne paski ciasta francuskiego. Tartę zapiekać jeszcze 20 minut w temperaturze 170 stopni.

5 komentarzy:

  1. Tarta na cieście francuskim jeszcze przede mną, ale Twoja stanowi doskonałą zachętę - wygląda tak apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna tarta, ale cebule to dwie dodałam (i nadal nie było jej czuć) i jeszcze dwie papryki. W wersji ostrej polecam przyprawić tabasco. Gotową tartę można zresztą doprawić jeszcze ketchupem!
    Pozdrawiam z kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jaka śmietana do tego? słodka, kwaśna, jak tłusta?
    Wygląda naprawdę apetycznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm, mi się ciasto nie upiekło od spodu :( śmietana je rozmiękczyła :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Agnieszko, bardzo mi przykro, że nie wyszło tak dobrze! Postanowiłam zmodyfikować troszkę przepis, rozpoczynając od podpieczenia ciasta francuskiego - wtedy tak nie rozmięknie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.