niedziela, 5 czerwca 2011

Krucha szarlotka z rabarbaru.

Rabarbar leżał w mojej lodówce już prawie tydzień, a ja wciąż nie mogłam się zdecydować, co z niego zrobić. Muffiny? Drożdżówki? W końcu pomyślałam, że najszybciej i najsmaczniej byłoby połączyć rabarbar z kruchym ciastem. Tylko że jak to zrobić? A może dałoby się potraktować rabarbar jak jabłka i zrobić z niego coś na kształt kruchej szarlotki? To właśnie zdecydowałam się uczynić. I wyszło naprawdę fantastycznie! Słodkie, kruche ciasto + kwaskowate owoce = jedno wielkie MNIAM!

Składniki:
- 300 g mąki
- 200 g masła
- 100 g cukru pudru
- małe jajko
- 700 g rabarbaru
- 100 g cukru
- opakowanie cukru waniliowego
- łyżeczka cynamonu

Zimne masło wsiekać nożem w mąkę i cukier puder. Dodać jajko i zagnieść kruche ciasto. Połową wyłożyć formę do tarty, nakłuć widelcem, drugą połowę owinąć folią. Formę i ciasto wsadzić do zamrażarki. W tym czasie przygotować mus z rabarbaru. Owoce obrać i pokroić, wrzucić do garnka, zasypać cukrem i dusić, ciągle mieszając. Gdy powstanie mus, dodać łyżeczkę cynamonu. Spód podpiekać przez 15 minut w 180 stopniach. Nałożyć rabarbarowy mus, na górę zetrzeć drugą połowę ciasta. Piec jeszcze 25 minut. Najlepsza na ciepło posypana cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.