środa, 1 czerwca 2011

Maślane muffiny z kremem ajerkoniakowym.

Od prawie dwóch lat jestem wielką fanką muffinek. Te małe, słodkie cudeńka zachwycały mnie najpierw na zdjęciach, długo jednak nie udawało mi się kupić formy do ich wypieku. Kiedy w końcu mi się to udało, stałam się na długi czas nieanonimową muffinoholiczką! Piekłam je co 2-3 dni, z różnymi dodatkami, aż w końcu trochę mi się przejadły. Teraz więc robię je tylko od czasu do czasu, i to przerzucając się raczej na ich bogatsze koleżanki, znane w USA pod nazwą "cupcakes". Moje dzisiejsze cupcakes to wspaniała sprawa! Pyszne, puszyste, maślane ciastko i aromatyczny, alkoholowy krem to pomysł na efektowny deser, który na pewno zachwyci wszystkich jego degustatorów. :-)

Składniki na muffiny (ok. 12 sztuk):
- 2 jajka
- 1 szklanka mleka
- 4 krople aromatu waniliowego lub łyżkę cukru waniliowego
- 200 g masła
- 2 szklanki mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1 szklanka cukru
- szczypta soli

Masło roztopić, wystudzić. Roztrzepać z mlekiem, jajkami i aromatem. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i sodą, dodać cukier. Wymieszać składniki suche i mokre - krótko, tylko do połączenia składników. Piec w 180 stopniach 15-20 minut. Studzić na kratce.

Składniki na krem:
- 200 ml ajerkoniaku
- 500 ml śmietany 36%
- 3 łyżeczki żelatyny 
- opakowanie cukru waniliowego

Żelatynę dokładnie rozpuścić w kilku łyżkach gorącej wody, wymieszać z ajerkoniakiem. Śmietanę ubić z cukrem, dodać do ajerkoniaku, dokładnie wymieszać. Za pomocą szprycy dekorować wystudzone muffiny.

2 komentarze:

  1. Muszą być fantastyczne z masą ajerkoniakową:)

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.plackowo.pl/images/ciasta-domowe-42.jpg Muffiny super. Szkoda tylko, że ktoś Twoje zdjęcie wykorzystuje jako swoje.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.