niedziela, 19 maja 2013

Ciastka owsiane z białą czekoladą i żurawiną

Ten przepis przygotowałam ponad pół roku temu dla magazynu Lounge. Jakiś czas temu zdarzyło mi się do niego wrócić i pomyślałam, że może Wy również chcielibyście go wypróbować, a być może nie udało Wam się dotrzeć do niego w Lounge. Możecie mi wierzyć - naprawdę warto. Ciastka owsiane są moimi ulubionymi, a dodatek białej czekolady i żurawiny czyni z nich jednymi z najlepszych wypieków, jakie kiedykolwiek jadłam! Uwielbiam!

Składniki:

• 200 g (kostka) miękkiego masła
• 150 g cukru brązowego
• 100 g cukru białego
• 2 jajka
• łyżka ekstraktu waniliowego
• 200 g mąki
• łyżeczka proszku do pieczenia
• łyżeczka soli
• 250 g ekspresowych płatków owsianych
• 100 g posiekanej białej czekolady
• 100 g suszonej żurawiny

Miękkie masło utrzeć z cukrem na jednolitą masę. Po kolei wbijać jajka, dokładnie miksując. Dodać ekstrakt waniliowy, mąkę, proszek do pieczenia i sól, ponownie zmiksować. Następnie
dużą łyżką wmieszać płatki owsiane, czekoladę i żurawinę. Jeśli ciasto będzie zbyt luźne, należy
włożyć je do zamrażalnika na kilkanaście minut.
Piekarnik nagrzać do 170 stopni. Z ciasta uformować kulki wielkości dużego orzecha włoskiego, ułożyć na wyłożonej papierem do pieczenia blasze i lekko spłaszczyć (można też nie spłaszczać w ogóle, ponieważ ciastka same rozleją się podczas pieczenia). Należy pamiętać o sporych odstępach. 
Piec ok. 10-12 minut, wyciągać lekko zezłocone, pozostawić do wystygnięcia i stężenia.

3 komentarze:

  1. Biała czekolada, chrupiące ciacha, do tego zdrowe! Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasteczka z żurawiną to jedne z moich ulubionych, a z dodatkiem białej czekolady wypróbuję następnym razem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. najlepszy przepis jaki znalazłam :) zamiast białej czekolady użyłam Milkę z orzechami:) polecam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.