niedziela, 26 maja 2013

Czterosmakowa babka-tulipan

Babkę tę widziałam na różnych blogach wielokrotnie. Każdemu wychodziła ona inaczej, inaczej układały się warstwy, inaczej się mieszały, jednakże za każdym razem wyglądało to naprawdę atrakcyjnie. Lubię, gdy jedzenie dobrze wygląda, więc postanowiłam, że ja też spróbuję! Uznałam, że babkę zrobię wg receptury "na oko", nie podpierając się żadnym przepisem, ponieważ żaden jakoś szczególnie nie przypadł mi do gustu.
Jak wyszło? Super wyszło! Babka może nie jest idealnym tulipanem, warstwy trochę za bardzo się ze sobą zmieszały, ale mimo to moim zdaniem smakuje i prezentuje się świetnie. Warto wypróbować!

Składniki:
- 125 g (pół kostki) margaryny
- 4 jaja
- 1 szklanka cukru
- 1/3 szklanki mleka
- 1 1/3 szklanki mąki
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 kopiata łyżka kakao
- 1 łyżeczka aromatu cytrynowego (lub skórki cytrynowej)
- 1 kopiata łyżka kisielu wiśniowego
- 1 łyżka maku

Rozpocząć od zważenia miski (lub wytarowania wagi). 
Margarynę rozpuścić i odstawić do lekkiego przestudzenia. Białka oddzielić od żółtek, ubić z odrobiną soli na sztywną pianę. Cukier utrzeć z żółtkami oraz mlekiem, następnie dodać mąkę, proszek do pieczenia i roztopioną margarynę, zmiksować. Na koniec wmieszać na niskich obrotach białka.
Zważyć masę, następnie za pomocą wagi odlewać równe ćwiartki. Do każdej z nich dodać inny składnik: do jednej kakao, do drugiej aromat cytrynowy (lub skórkę), do trzeciej kisiel, a do czwartek mak i odrobinę aromatu waniliowego.
Formę (u mnie wielkości 9x22 cm) wyłożyć papierem do pieczenia i powoli wylać na środek warstwę kakaową. Następnie na środek wylać warstwę cytrynową, potem wiśniową, a na koniec makową. Przejechać patyczkiem wzdłuż babki, żeby warstwy się przenikały. Piec ok. godziny w temperaturze 170 stopni, do suchego patyczka.

3 komentarze:

  1. Bardziej obstawiam, że megapyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. O no i fajnie, ze trafiłam ponownie na ten przepis bo swój poprzedni straciłam, wypożyczę sobie go więc http://przepis3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.