wtorek, 7 stycznia 2014

Tartaletki z cebulą i pomidorami suszonymi

Ja i moja mama jesteśmy ogromnymi fankami ciasta francuskiego. Wypróbowałyśmy już naprawdę wielu kombinacji z jego wykorzystaniem i za każdym razem efekt idealnie wpasowywał się w nasze upodobania. Tym razem postawiłyśmy na połączenie naszych ulubionych smaków. Karmelizowana cebula, suszone pomidory i sporo ciągnącej się mozzarelli. To nie mogło nie wyjść! Polecam jako smaczną przekąskę, ciepłą kolację czy też szybką przystawkę przed daniem głównym.

Składniki:
- opakowanie ciasta francuskiego
- 1 duża czerwona cebula
- 1 łyżka masła
- 1 łyżka cukru brązowego
- 1 łyżka octu balsamicznego
- słoiczek pomidorów suszonych
- kulka mozzarelli
- listki świeżej bazylii do przybrania

Cebulę obrać, przekroić na pół i pokroić na cienkie piórka. Na patelni rozgrzać masło, wyłożyć cebulę, lekko posolić i zeszklić, mieszając od czasu do czasu. Gdy będzie miękka, dodać ocet balsamiczny i brązowy cukier, wymieszać i smażyć jeszcze 2 - 3 minuty.
Suszone pomidory pokroić w drobną kostkę. Mozzarellę odsączyć z zalewy, pokroić na plasterki. Ciasto francuskie rozwinąć, wraz z papierem pokroić na 8 równych części, którymi następnie wyłożyć formę do muffinek. Do każdego stworzonego w ten sposób koszyczka włożyć łyżeczkę cebuli, łyżeczkę pomidorów, a wierzch przykryć mozzarellą. Piec ok. 20 minut w temperaturze 200 stopni - po ok. 10 minut wierzch będzie już złoty, należy zatem włączyć grzanie tylko od dołu. Przed podaniem przybrać bazylią.

2 komentarze:

  1. rewelacja!:) ja równiez jestem ogromną fanką ciasta francuskiego i kombinuję z nim kiedy tylko mogę;) muszę skosztować go w takiej wersji;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smacznie...ja też jestem fanką ciasta francuskiego. Zawsze mam w zamrażalniku bo jest idealne na niespodziewanych gości:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.