poniedziałek, 25 kwietnia 2011

003. Ciasto czekoladowo-bananowe

Banany do ciasta dodałam raz, kilka lat temu, piekąc chlebek bananowy na uczelnianą wigilię. I o ile chlebek zasmakował wtedy wielu osobom, na mnie jakiegoś szczególnego wrażenia nie zrobił - a przecież uwielbiam banany. Na jakiś czas odechciało mi się więc eksperymentów z tymi owocami. Ostatnio jednak znalazłam w czeluściach kuchni dwa zapomniane, mocno już przejrzałe banany, a ponieważ nie lubię marnotrawstwa, postanowiłam jakoś je wykorzystać. Pomyślałam, że najlepszym dla nich towarzystwem będzie czekolada, więc w ruch poszła wyszukiwarka i tak oto trafiłam na bloga Eweny i przepis na ciasto czekoladowo-bananowe z kruszonką (oryginał). Kruszonkę pominęłam, bo nie miałam orzechów, ale i tak wyszło mi najcudowniejsze, najbardziej aromatyczne i wilgotne czekoladowe ciasto, jakie dane mi było jeść! Po prostu rozpływało się w ustach, a w czasie pieczenia pachniało nieziemsko! Co najdziwniejsze, zasmakowało także reszcie mojej rodzinki, jak dotąd mocno sceptycznej wobec bananowych wypieków. Zjadaliśmy je sukcesywnie przez prawie trzy dni i muszę przyznać, że z każdym dniem smakowało lepiej. Jestem pewna, że wrócę do niego nie raz - zwłaszcza że namierzyłam dziś kolejne banany idealne do takiej utylizacji. Polecam gorąco!

Składniki:
- 100g gorzkiej czekolady
- 150g masła, miękkiego
- 175g drobnego cukru trzcinowego
- 3 jajka
- 175g mąki 
- 1,5 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
- 25g kakao
- 2 duże banany, obrane ze skórki i rozgniecione

Czekoladę rozpuścić (najlepiej w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce) i wystudzić.
Masło z cukrem utrzeć do białości, stopniowo dodawać po jednym jajku, cały czas ucierając. Wlać ostudzoną czekoladę, wymieszać, a następnie dodać przesiane mąkę, proszek do pieczenia i kakao. Dodać rozgniecione banany i znów dobrze wymieszać.
Ciasto wylać do formy keksowej (u mnie 35 x 11cm) wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 45 minut w temp. 180 °C (do suchego patyczka). Wystudzić na kratce, przechowywać zawinięte w folię.

1 komentarz:

  1. właśnie moje piecze się w piekarniku - skusiłaś mnie totalnie tym ciachem

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.