czwartek, 28 kwietnia 2011

Krem z selera naciowego.

Krem z selera naciowego jadłam po raz pierwszy dwa lata temu. Z groszkiem ptysiowym i kawałkami wędzonego kurczaka smakował wybornie, dlatego jakiś czas później postanowiłam sama go zrobić. Nie znałam dokładnego przepisu, więc zaimprowizowałam. W dodatku nie miałam akurat groszku ptysiowego, więc usmażyłam grzanki z chleba na maśle. Od tego czasu jem ten krem tylko wg mojej własnej receptury i tylko z maślanymi grzankami. To naprawdę dobra, pożywna zupa!

Składniki:
- dwa pęczki selera naciowego
- duża cebula
- oliwa z oliwek
- 4 nieduże ziemniaki
- 1l bulionu
- sól, pieprz do smaku
- 3 kromki chleba
- 50 g masła

Cebulę pokroić w kostkę lub piórka, zeszklić na kilku łyżkach oliwy z oliwek. Wrzucić pokrojony w kostkę seler naciowy, chwilę poddusić. Następnie zalać bulionem i gotować 15 minut. Po 15 minutach dorzucić pokrojone w kostkę ziemniaki i gotować kolejny kwadrans. W tym czasie zrobić grzanki, krojąc chleb w kostkę i podsmażając na maśle. Zupę zmiksować blenderem na krem, doprawić do smaku. Podawać z grzankami bądź też z kleksem kwaśnej śmietany. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.