sobota, 16 marca 2013

Pierogi z kaszanką

Lubię kaszankę. Od razu zaznaczam, że doskonale wiem, z czego się składa. ;-) Kiedy więc mama kupiła kaszankę z prikazem, żebym przygotowała tacie na obiad, postanowiłam wykorzystać ją w jakiś inny, bardziej kreatywny sposób. Wpadłam na pomysł zrobienia pierogów z nadzieniem z kaszanki! Były to moje pierwsze w życiu pierogi i muszę przyznać, że jak na debiut wyszły bardzo fajnie. Smakowały i mi, i mamie, a i tata nie protestował, więc uznaję je za spory sukces i z czystym sumieniem puszczam dalej w świat. :-)

Składniki (na ok. 32 pierogi):
- 600 g świeżej kaszanki dobrej jakości
- 1 duża cebula
- kilka łyżek oleju
- 2,5 szklanki mąki
- szczypta soli
- 1 jajko
- ok. 1 szklanki wody

Cebulę obrać, pokroić drobno i zeszklić na oleju. Dodać kaszankę i podsmażać. Kaszanka jest już zazwyczaj dobrze przyprawiona i nie potrzebuje żadnych więcej dodatków, ale warto spróbować nadzienia przed wsadzeniem go do ciasta.
Mąkę wsypać do miski, wbić jajko i stopniowo dodając wodę wyrabiać. Moja mąka potrzebowała nieco więcej niż szklankę wody, należy zatem kontrolować jej ilość, żeby uzyskać gładkie, niezbyt twarde ciasto, nieco przypominające konsystencją dobrze wyrobione ciasto drożdżowe, np. takie jak na pizzę. Wyrobić je dokładnie na stolnicy podsypanej mąką. Odstawić ciasto na chwilę, żeby odpoczęło, następnie rozwałkować cienko. Z ciasta wycinać kółka, na środek nałożyć łyżeczkę farszu, zlepić brzegi, formując ładny pierożek.
Gotować w osolonej wodzie ok. 8-10 minut od czasu wypłynięcia na powierzchnię.

4 komentarze:

  1. rewelacyjne nadzienie! muszę takie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. To się nazywa kuchnia kreatywna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kleić pierogi, ale takiego połączenia nie znałam, muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglada cudownie, nie umiem robic pierogow raz zrobilam i byly jakies gumiaste :D no i cebuli nie moge ale na pewno kiedys sprobuje dzieki :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.