poniedziałek, 11 marca 2013

"Różany" torcik kiwi

Ostatnio wręcz szaleję na punkcie różanego wzoru na tortach oraz barwników. Odkąd udało mi się kupić odpowiednią tylkę (choć nie jest to jeszcze mój wymarzony Wilton 1M lub 2D, które to mam zamiar zakupić w przyszłym miesiącu), róże z kremu wychodzą mi całkiem fajnie. Nie da się ukryć, że tak udekorowane ciasto prezentuje się wspaniale i robi wrażenie na jedzących.
Pomysł na torcik kiwi krążył mi po głowie od dawna. W zimie niewiele jest owoców, które można wykorzystać jako nadzienie, a brzoskwinie z puszki szczerze mi się przejadły. Kiwi okazało się świetnym wyborem! Torcik wyszedł MNIAM i jest naprawdę prosty w wykonaniu, nawet jeśli zdecydujecie się go ozdobić.

Składniki:
- 5 jajek
- 3/4 szklanki cukru
- 3/4 szklanki mąki pszennej
- 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
- 700 g kiwi
- 1 opakowanie kisielu cytrynowego
- 1/3 szklanki cukru
- 400 ml śmietany 30%
- opakowanie cukru waniliowego
- 1/2 szklanki cukru pudru
- Śmietan Fix
- barwnik

Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę, pod koniec dodając cukier. Wmieszać żółtka na najmniejszych obrotach miksera. Dodać mąki i wymieszać łopatką. Ciasto przelać do formy 22 cm, piec w 170 stopniach ok. 30-40 minut. Po wyjęciu z piekarnika rzucić na podłogę z wysokości kolan, wstawić z powrotem do pieca i tam studzić.
Kiwi obrać, pokroić na kawałki i zmiksować blenderem na mus. Kisiel wymieszać z 2-3 łyżkami wody. Mus podgrzać w rondelku, dodać cukier, a następnie kisiel, mieszać do zgęstnienia.
Biszkopt przekroić na pół. Wylać mus, przykryć drugim blatem. Wstawić do lodówki do wystygnięcia.
Śmietanę ubić na sztywno z cukrem waniliowym i cukrem pudrem. Pod koniec ubijania można dodać Śmietan Fix, żeby masa nie podpływała wodą. Na koniec wmiksować w śmietanę odrobinę zielonego barwnika. Masę przełożyć do worka cukierniczego z odpowiednią tylką, dekorować przestudzony tort.

2 komentarze:

  1. Cudnie udekorowany, a nadzienie z kiwi podoba mi się ogromnie - uwielbiam te owoce :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ZDJĘCIA I TEKSTY MOJEGO AUTORSTWA - CHYBA, ŻE ZAZNACZONO INACZEJ. LINKUJ, JEŚLI KORZYSTASZ. Obsługiwane przez usługę Blogger.